مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 10:502023-10-05اقتصادي

پیشرفت 95 درصدی مقاوم سازی پل مرزی آستاراچای در مرز ایران و آذربایجان


بخش ایران پل فلزی و مرزی مشترک و تاریخی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بر روی رودخانه آستاراچای که در دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق ساخته شده با پیشرفت 95 درصدی در مرحله استحکام بخشی است.

- ایسنا/گیلان بخش ایران پل فلزی و مرزی مشترک و تاریخی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بر روی رودخانه آستاراچای که در دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق ساخته شده با پیشرفت 95 درصدی در مرحله استحکام بخشی است.

مرز زمینی آستارا در شمال غربی استان گیلان فعال ترین مبدا مرزی شمال جمهوری اسلامی ایران از نظر ترانزیت بارهای خارجی، صادرات کالاهای ایرانی و تردد خودروهای مسافری سبک و سنگین بین المللی محسوب می شود.

پل فلزی مرزی و تاریخی مشترک آستاراچای که منشاء اتصال شهرهای آستارای جمهوری اسلامی ایران و آستارای جمهوری آذربایجان است، در بیش از هشت دهه پیش و در دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق ساخته شده و 90 متر و 20 سانتی متر طول و 10 متر عرض دارد.

این پل مرزی کم عرض که دارای عرشه ای فلزی می باشد و مرکز طولی آن مرز رسمی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است، بارها براساس گزارش های فنی کارشناسان چه در دوران شوروی سابق و چه پس از استقلال کشور جمهوری آذربایجان از اتحاد جماهیر شوروی و با همکاری جمهوری اسلامی ایران به دلیل پوسیدگی و نبود شرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت 95 درصدی مقاوم سازی پل مرزی آستاراچای در مرز ایران و آذربایجان

پیشرفت 95 درصدی مقاوم سازی پل مرزی آستاراچای در مرز ایران و آذربایجان